COMUNICAT: Sobre les 70.000 roses per la Pau

Com molts de vosaltres sabeu, el passat dissabte 26 d’agost es va fer una manifestació a Barcelona que sota el lema No tinc Por va ser un clam en favor de la Pau i en expressió de dol i condolença per les víctimes de l’atemptat a les Rambles del dijous 17 d’agost.

En aquesta manifestació es van repartir 70.000 roses -50.000 roses vermelles Red Naomi, 10.000 roses blanques Athena i 10.000 grogues Penny Lane- que van ser adquirides pel Gremi de Floristes de Catalunya a petició de l’Ajuntament de Barcelona i subministrades pel Mercat de Flor i Planta Ornamental de Catalunya.

Com es va gestar aquesta acció?

El dimarts 22 d’agost l’Ajuntament de Barcelona, des de l’Institut de Cultura, va demanar assessorament al Gremi de Floristes per organitzar una distribució de flors a la manifestació oficial en contra els atemptats. Després d’acordar que es repartirien 70.000 roses amb els colors de l’escut de Barcelona, l’Ajuntament va fer l’encàrrec al Gremi de comprar aquestes roses.

Des del Gremi es van posar en contacte, en primer lloc, amb l’Associació d’Empresaris Majoristes de Mercabarna-Flor i aquests van declinar l’encàrrec en considerar inviable aconseguir aquesta quantitat de roses en tan poc temps. Posteriorment, el Gremi va contactar, el dimarts mateix al vespre, amb el Mercat de Flor i Planta Ornamental de Catalunya, mitjançant una trucada al seu president, el Sr. Sito Vilarrubla, per fer-li la mateixa petició.

Entenent que la participació en un esdeveniment reivindicatiu i solidari com era la manifestació per la Pau podia ser beneficiós per a la imatge pública del Mercat de Flor i Planta, el president es va comprometre a aconseguir la quantitat de roses que es necessitaven.

Per la premura en donar resposta a la comanda, el dimecres 23 d’agost el president es va reunir amb el secretari i el tresorer, i van valorar que l’única manera d’aconseguir a temps un volum tan gran de roses era comprant-les directament a un proveïdor holandès de la subhasta d’Aalsmer i es comprometés a enviar-les a Vilassar com a màxim el dissabte al matí. Era desitjable haver pogut adquirir roses cultivades a Catalunya pels socis del Mercat, però per la temporada en què ens trobem, pel volum requerit, i amb un marge tan escàs de temps, es va considerar impossible.

Aquestes roses van ser adquirides al millor preu possible pel Mercat de Flor i Planta i han estat refacturades posteriorment al Gremi de Floristes de Catalunya exactament pel mateix preu que van costar més una petita quantitat en concepte de transport d’aquestes roses a 18 punts diferents de Barcelona amb 6 vehicles.

En tractar-se d’una acció que s’havia de desenvolupar íntegrament durant el dissabte –festiu al Mercat-, el president Vilarrubla no va voler comprometre la Societat ni el seu personal i va oferir-se per fer ell la gestió logística d’aquestes 70.000 roses de manera voluntària. És a dir, va ser ell, des del magatzem privat de la seva empresa majorista qui –gratuïtament, per solidaritat amb la causa per la qual eren aquestes flors- va fer la recepció de les roses, les va guardar a la seva càmara frigorífica, les va preparar per a cadascun dels punts on havien d’anar i les va portar, en els seus camions, a Barcelona, comptant amb la col·laboració del personal de la seva empresa, familiars i amics, qui van ajudar-lo desinteressadament, dedicant-hi molts d’ells entre 8 i 10 hores.

Una operació solidària

La venda d’aquestes 70.000 roses al Gremi de Floristes no ha suposat cap benefici pel Mercat de Flor i Planta ni per cap de les seves empreses associades. S’ha tractat d’una acció de caire solidari en la qual es va considerar que el Mercat hi havia d’aportar el seu granet de sorra, i en tot cas, guanyar-hi prestigi i imatge.

NOTA: Qui tingui interès en consultar l’operació efectuada, a les oficines del Mercat es poden consultar les dues factures esmentades, la del proveïdor holandès de les roses i l’emesa pel Mercat al Gremi de Floristes de Catalunya.