COMUNICAT OFICIAL: Els motius del tancament de la Venda Directa del Mercat

El Mercat de Flor i Planta Ornamental de Catalunya vam decidir suspendre temporalment l’activitat de Venta Directa el passat 14 de març, en resposta al Real Decret pel qual el govern va declarar l’Estat d’Alarma per lluitar contra la pandèmia de Covid-19 i seguint les estrictes instruccions de la Generalitat de Catalunya.

Davant la indefinició del Real Decret sobre com han d’actuar els mercats majoristes com el nostre, la Junta Rectora del Mercat es van posar en contacte -mitjançant comunicació telefònica- amb els responsables dels Serveis Territorials de Barcelona del Departament d’Agricultura, qui ens van encaminar al tancament de la Venda Directa del Mercat. Ens van transmetre la seva consideració que la concentració i circulació de socis, usuaris de parada i clients per a la comercialització d’un producte que no es considera de primera necessitat, podia esdevenir un risc per a la propagació del Covid-19.

Atesa la postura del Departament d’Agricultura –que per ara no ha estat ratificada amb cap certificat oficial- la Junta Rectora prenem la difícil decisió de tancar el servei de la Venda Directa i canalitzar la distribució de flor i planta a uns serveis mínims d’urgència, per responsabilitat social i sanitària tant amb els nostres socis, usuaris i clients com cap a la població en general, sumant-nos a la crida per a un confinament responsable.

LA JUNTA RECTORA

Descarrega’t AQUÍ el comunicat en PDF.